In dit privacy statement leggen wij graag aan je uit welke persoonlijke informatie wij verzamelen en vastleggen, op welk moment en voor welke doeleinden.
Wij maken duidelijk aan wie wij jouw gegevens verstrekken en door wie wij deze laten verwerken. Daarbij is er een duidelijke omschrijving van jouw rechten en plichten en waar je terecht kunt. Neem onze privacy statement daarom zorgvuldig door.
Dit zijn wij:
Silfer B.V. werkt elke dag hard om mensen aan het werk te helpen. Wij bemiddelen mensen naar werk, zenden uit, werven en selecteren en proberen iedere dag de beste service te verlenen die wij te beiden hebben aan onze uitzendkrachten, medewerkers en opdrachtgevers.
Duiven, Zilverschoon 26, 6922 GV Nederland en geregistreerd in de kamer van koophandel onder nummer 95593624
Wat doen wij nu precies met uw gegevens en waarvoor gebruiken wij deze gegevens?
Wij verzamelen, verwerken en gebruiken persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van onze diensten. Je mag deze vrijwillig verstrekken, maar voor enkele gegevens wij een contractuele en/of wettelijke verplichting om deze te verzamelen en te verwerken. Denk hierbij aan het optimaliseren van onze bedrijfsprocessen, verbetering van dienstverlening en om te kunnen voldoen aan verplichtingen en verwachtingen van opdrachtgevers, leveranciers en/of overige relaties.
Welke gegevens verzamelen wij van (potentiële) uitzendkrachten en medewerkers?
Zodra je in direct of indirect in contact komt met Silfer verzamelen wij gegevens van jou. Denk hierbij aan een bezoek aan de website, fysiek bezoek in ons kantoor, telefonisch contact met ons opneemt, je reageert op 1 van onze vacatures (website of jobboards), wij je gegevens vinden op een open website of dat je online je gegevens achterlaat op onze website.
Bezoek website
Wanneer je onze website bezoekt zullen wij gegevens van jou gaan verwerken. Denk hierbij aan het volgende:
- Je IP-adres;
- Je locatie;
- Wij registreren je bezoek aan onze website en de route die je volgt.
De reden hierachter is omdat wij de website en voornamelijk het gebruiksgemak willen bevorderen om uiteindelijk je verwachtingen te overtreffen. Let op, wij verwerken geen persoonlijke informatie. Zie voor meer informatie ook het cookiebeleid.
Bij inschrijving
Je kunt je op verschillende manieren bij ons inschrijven. Dit kan via onze website, op een vacaturesite maar ook telefonisch of bij ons op kantoor.
Als jij je bij ons inschrijft, dan vragen wij jouw toestemming om je gegevens te mogen verwerken. Indien je op een vacature solliciteert hebben wij geen toestemming van jou nodig om jouw gegevens te verwerken voor deze specifieke sollicitatieprocedure. Dan verwerken wij deze gegevens, omdat wij een (pre)contractuele verplichting met jou aangaan.
Silfer B.V. verwerkt de volgende gegevens bij een inschrijving:
- NAW-gegevens;
- Contactgegevens, zoals e-mailadres en telefoonnummer;
- Geboortegegevens, leeftijd en geslacht;
- Foto’s en/of video’s;
- Werkervaring en CV;
- Opleidingen, stages, cursussen, certificaten en rijbewijzen;
- Assessments, testen en overige beoordelingsformulieren;
- Informatie over je beschikbaarheid en mobiliteit;
- Eventuele overige gegevens die van toegevoegde waarde kunnen zijn om te beoordelen bij welke functie of bedrijf je het beste past.
Deze gegevens gebruiken wij voor de volgende doeleinden:
- Om in contact met je te komen en dit contact te onderhouden;
- Om te kunnen beoordelen of je een geschikte kandidaat zou zijn bij een openstaande vacature binnen onze organisatie of bij één van onze opdrachtgevers;
- Om jou proactief te kunnen voorstellen bij één van onze opdrachtgevers waar je mogelijk van toegevoegde waarde kan zijn;
- Voor het uitvoeren van een eventuele pre-employment screening;
- Voor het aanmaken van een persoonlijk dossier;
- Om je te kunnen informeren over onze dienstverlening die mogelijk interessant zijn voor jou. Dit kan bestaan uit nieuwsbrieven, mailings met onder andere vacatures of informatie over Silfer B.V. dan wel werk en nieuwsupdates.
Na inschrijving zullen wij jouw gegevens maximaal twee jaar bewaren. Na twee jaar zullen jouw persoonsgegevens worden geanonimiseerd, tenzij je opnieuw toestemming hebt gegeven of je bij ons werkzaam bent of bent geweest.
Werkzaam bij Silfer B.V.
Wanneer je werkzaam bent bij ons of als je voor ons gaat werken hebben wij aanvullende gegevens nodig en zullen deze ook verwerken in ons systeem. Deze gegevens zijn nodig om een arbeidsovereenkomst op te stellen.
De volgende gegevens hebben wij nodig:
- Aanvullende (persoons)gegevens zoals een ID-bewijs, BSN en eventueel een tewerkstellingsvergunning;
- Gegevens voor de uitvoering van de juiste salarisadministratie;
- Overige zaken en gegevens zoals verlof/verzuimregistraties, noodnummers, burgerlijke staat, gezinssamenstelling (ten behoeve van pensioen), Verklaring van goed gedrag en een medische keuring (de laatste 2 genoemde alleen als hierom wordt gevraagd door opdrachtgever).
Deze gegevens gebruiken we voor de volgende doeleinden:
- Voor het opmaken van een arbeidsovereenkomst en hierbij onze verplichtingen na te komen;
- Voor het opzetten van een goede salarisadministratie zoals het uitvoeren van salarisbatches, verwerken en opmaken van loonstroken maar ook het verrichten van afdracht naar de belastingdienst, pensioenfonds en overige;
- Om contact met je te onderhouden wat betreft werk en relationeel gerelateerde zaken (denk aan bijeenkomsten, events en borrels);
- Voor het gebruik van leaseauto’s en eventueel vergoeding van brandstofkosten of het vergoeden van reiskostenvergoeding en verwerken van eventuele boetes betreffende het verkeer te kunnen verwerken;
- Zodat wij kunnen voorzien van relevante verzekeringen zoals verzuimverzekeringen, bedrijfsaansprakelijkheidsverzekeringen en ongevallenverzekeringen;
- Voor het verrichten van functionering/beoordelingsgesprekken en eventuele vervolgacties;
- Wij jou aanbiedingen kunnen doen die jou een voordeel kunnen opleveren, zoals bedrijven waar wij collectiviteitsafspraken mee hebben gemaakt en jij kunt meeprofiteren van deze afspraken;
- Voor het uitvoeren van onderzoeken over de tevredenheid en/of dienstverlening van onze organisatie;
- Zodat wij jou goed kunnen begeleiden bij verzuim en mogelijk te werken aan re-integratie en de opvolging daarvan;
- Wij jou kunnen uitnodigen voor bijeenkomsten, events of soortgelijke evenementen of borrels.
Uit dienst bij Silfer B.V.
Op het moment dat je bij ons uit dienst gaat dan hebben wij de wettelijke verplichting om jouw gegevens 7 jaar te bewaren. Na het verstrijken van deze periode worden jouw gegevens geanonimiseerd.
Welke gegevens verzamelen wij van klanten, opdrachtgevers of andere zakelijke relaties?
Indien je ons contactpersoon bent van klanten, opdrachtgevers of andere zakelijke relaties, dan verwerken wij de volgende gegevens van jou:
- Naam
- Contactgegevens, zoals e-mail en/of telefoonnummer (zakelijk)
- Bedrijfsgegevens zoals NAW-gegevens, betalingsgegevens, KvK-nummer, btw-nummer en overige gegevens die van belang zijn om een overeenkomst aan te gaan.
Deze gegevens gebruiken we voor de volgende doeleinden:
- Voor het opstellen van een overeenkomst en de hierbij behorende verplichtingen na te komen;
- Om jou te kunnen voorzien van de juiste kandidaat en in te spelen op de behoefte van de organisatie die u vertegenwoordigt;
- Om contact te kunnen onderhouden en u te informeren over onze diensten. Denk hierbij aan mailings met beschikbare kandidaat profielen of informatie over Silfer B.V. dan wel werk en nieuwsupdates.
Geen samenwerking meer met ons
Zodra de samenwerking om welke reden stopt zullen wij jouw gegevens 2 jaar lang bewaren om te voldoen aan onze contractuele verplichtingen. Een uitzondering kan zijn dat wij de wettelijke verplichtingen krijgen om jouw gegevens te verwijderen of om jouw gegevens langer te bewaren.
Aan wie verstrekken wij deze gegevens?
Wij gaan vertrouwelijk met jouw gegevens om. Zodra wij in het bezit zijn van jouw gegevens zullen wij hier intern zeer zorgvuldig mee om gaan. Wij gebruiken jouw gegevens alleen als het voor onze werkzaamheden van belang is.
Bij het verstrekken van deze gegevens aan derden zullen wij dit zo veel mogelijk tot het minimale beperken en ons uiteraard houden aan wat wettelijk verplicht is.
Silfer zal erop toezien dat derden op dezelfde zorgvuldige manier omgaat met deze gegevens. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor de verwerking van de persoonsgegevens door een derde.
Wij verstrekken jouw gegevens alleen als wij denken dat het van toegevoegde waarde is voor onze dienstverlening.
Wanneer je bij ons in dienst treedt zijn wij wettelijk verplicht om gegevens te delen met de volgende organisaties:
- Overheid, in uitzonderlijke en wettelijke gevallen;
- Pensioenfonds;
- Softwarepartner;
- Beslagleggers, indien van toepassing;
- Belastingdienst;
- Arbodienst, in geval van verzuim;
- UWV, in het geval dat gedurende uw verzuim uit dienst gaat;
- Geaccrediteerde auditinstellingen en accountants voor de borging van kwaliteit;
Beveiliging van uw gegevens?
Jouw gegevens zullen niet voor andere doeleinden worden gebruikt dan aangegeven in deze privacy statement. Wij hebben intern veiligheidsmaatregelen ontwikkeld en zullen er alles aan doen om te voorkomen dat jouw gegevens in handen komt van bedrijven dan wel personen waarmee wij geen (zakelijke) relatie hebben.
Welke rechten heb je zodra wij in het bezit zijn van jouw gegevens?
- Jouw recht op inzage en correctie, mocht u deze behoefte hebben neem dan contact met ons op;
- Je kunt beperkte informatie delen. Of als je informatie wilt verbeteren is dit ook mogelijk. Als je de verstrekte gegevens wilt laten verwijderen door ons dan is dit ook mogelijk tenzij wij de wettelijke verplichting hebben tot het bewaren van deze gegevens. Wel kunnen wij de zichtbaarheid beperken;
- Recht van verzet in verband met een legitieme reden. Dit zullen wij afwegen en wanneer het mogelijk is uitvoeren;
- Recht van gegevensoverdracht, je kunt contact met ons opnemen en wij zullen het overzicht verstrekken;
- U heeft altijd recht van intrekking van goedkeuring. Wij zullen hier direct naar handelen. Wanneer dit het geval is gaat dit ten koste van de kwaliteit van de dienstverlening.
Ben je ontevreden over de wijze waarop omgaan met jouw persoonsgegevens?
Als je ontevreden bent over de wijze waarop wij omgaan met jouw gegevens dan vernemen wij dit graag. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je een klacht indienen bij onze nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens, via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/gebruik-uw-privacyrechten/klacht-melden-bij-de-ap.
Wijzigingen privacy statement
Silfer B.V. behoudt het recht om wijzigingen aan te brengen in het privacy statement. Op onze website staat altijd de actuele versie en ook de datum van deze versie. Indien er wijzigingen zullen optreden dan zullen wij dit zo goed mogelijk communiceren naar alle betrokkenen. Maar we willen toch ook benadrukken om onze website goed in de gaten te houden en het privacy statement regelmatig in te zien zodat u niet voor verrassingen komt te staan.
Contactgegevens
Voor vragen, opmerkingen en/of klachten over ons privacy statement, of het uitvoeren van één van jouw rechten kan je altijd bij ons terecht. Je kunt uiteraard terecht bij jouw contactpersoon binnen Silfer B.V. Daarnaast kan je ook contact opnemen via e-mail: info@silfer.nl of per post: Zilverschoon 26, 6922 GV te Duiven onder vermelding van Privacy Statement.
Dit privacy statement is voor het laatst aangepast op 01-01-2025.
Cookiebeleid:
Silfer B.V. is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies & soortgelijke technieken en je te informeren over het gebruik daarvan op de site. Silfer B.V. gebruikt dit om jou een optimale gebruikerservaring te bieden en het bezoek aan onze website zo interessant mogelijk te maken. Silfer B.V. kan hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Cookies van Silfer B.V. en van derden kunnen worden gebruikt om gedrag op verschillende websites te registreren, advertenties te tonen op onze website en om vacatures aan te bevelen op de website van Silfer B.V., die aansluiten op jouw interesse.
Wat zijn cookies?
De aanduiding “cookies” wordt vaak gebruikt als een verzamelnaam voor verschillende soorten technieken, zoals bijvoorbeeld voor HTML cookies, Flash cookies, scripts, web beacons of pixel tags. Bij elk van deze technieken wordt er een klein bestand door een webserver op een bezoekend apparaat geplaatst, dat bij verder gebruik kan worden uitgelezen. Voor het gemak worden deze technieken hierna gezamenlijk aangeduid als cookies. Cookies worden onder andere gebruikt ter beveiliging van de bezoekers en de website, om instellingen te bewaren, in te loggen op de website en om de inhoud van de website en advertenties op de gebruiker af te stemmen.
De soorten cookies op de website van Silfer B.V.
De cookies op onze website kunnen worden ingedeeld in de volgende categorieën:
- Functionele cookies: Dit doen we om het gebruik van de website te vergemakkelijken, bijvoorbeeld om jou als bezoeker bij herhaalbezoek te herkennen, inloggen te versnellen en formulieren versneld in te vullen.
- Analytische cookies: Dit doen we om bezoekstatistieken te verzamelen en deze met name te kunnen gebruiken voor verdere verbetering en vernieuwing van de website. De cookies die voor functionele en analytische doeleinden worden gebruikt, vind je hier:
- Commerciële cookies: Dit doen we om het klikgedrag van jou te volgen en op basis van deze informatie commerciële acties te doen, bijvoorbeeld het aanbieden van specifieke informatie naar aanleiding van specifiek klikgedrag. Cookies geplaatst tijdens jouw bezoek aan Silfer B.V. kunnen worden geplaatst door Silfer B.V. of door externe partijen. Voorbeelden van dergelijke externe partijen zijn advertentienetwerken, social media netwerken als Facebook en Instagram en video platforms zoals YouTube. Deze externe partijen kunnen dergelijke informatie ook gebruiken voor advertentiedoeleinden.
Cookies verwijderen
Cookies zijn eenvoudig te verwijderen en veel browsers bieden uitgebreide mogelijkheden om in te stellen hoe je met cookies kan omgaan. Klik op een van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van jouw browser te gaan. Bedenk wel dat je na het verwijderen van cookies op sommige websites opnieuw je voorkeuren zal moeten instellen of opnieuw moet inloggen. Ook kunnen bepaalde instellingen ten aanzien van cookies de werking van onze website beïnvloeden.
- Chrome
- Firefox
- Internet Explorer
- Safari
- Opera
Wijzigingen in het cookiebeleid
Het is niet ondenkbaar dat het cookiebeleid in de nabije toekomst wordt uitgebreid of gewijzigd. We raden je daarom ook aan om regelmatig op deze pagina te kijken of er wijzigingen zijn doorgevoerd. Als deze wijzigingen zeer ingrijpend van aard zijn, zal Silfer B.V. er voor zorgen dat deze wijzigingen op een duidelijke en opvallende manier met jou gecommuniceerd worden.
Vragen of klachten?
Mocht je naar aanleiding van ons cookiebeleid vragen, klachten of opmerkingen hebben dan kan je altijd bij ons terecht. Je kunt uiteraard terecht bij jouw contactpersoon binnen Silfer B.V. Daarnaast kan je ook contact opnemen via e-mail: info@silfer.nl of per post: Zilverschoon 26, 6922 GV te Duiven onder vermelding van Cookiebeleid.